معرفی 7 مورد از انواع سازه های پیش ساخته

معرفی 7 مورد از انواع سازه های پیش ساخته

سازه های پیش ساخته به علت سرعت بالا در ساخت و دارا بودن قیمت بسیار مناسب از محبوب ترین روش های ساخت سازه به حساب می آیند. سازه های پیش ساخته انواع مختلفی داشته و هر کدام ویژگی، مزایای خاص و کاربرد خود را دارند. اکنون در ادامه به بررسی انواع سازه های پیش ساخته خواهیم پرداخت.

انواع سازه های پیش ساخته

مزایای سازه پیش ساخته

  • قیمت بسیار مناسب
  • امکان جا به جا شدن سازه
  • پیاده سازی و طراحی سریع
  • مقاومت و استحکام در برابر انواع حادثه های طبیعی مثل زمین لرزه
  • کیفیت بالای سازه
  • زیبایی ظاهر و نمای سازه
  • عایق حرارتی در برابر گرما و سرما

انواع سازه پیش ساخته

سازه  پیش ساخته انواع مختلفی دارند، و هر کدام از این مدل ها ویژگی و کارایی خاص خود را دارند و برای موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. لازم به ذکر است که تمام سازه های پیش ساخته طراحی های خاص خود را داشته و دارای قطعاتی بوده که به طور منظم و با توجه به نوع سازه در کنار هم قرار می گیرند، انواع سازه های پیش ساخته به ذکر موارد زیر می باشد:

  1. سازه  ال اس اف
  2. سازه های پیش ساخته بتنی
  3. سازه های پیش ساخته چوبی

انواع سازه های پیش ساخته چیست؟

ویلا پیش ساخته

روش ساخت ویلای پیش ساخته متفاوت بوده برای مثال مدلی از ویلای پیش ساخته وجود دارد که جهت ساختن و اجرای آن باید از ساندویچ پانل استفاده نمود. لازم به ذکر است برای ساخت این سازه از عایق پلی اورتان نیز استفاده خواهد شد تا عایقی برای انرژی باشد.

این از دلایلی است که به این سازه ویلای های پیش ساخته با ساندویچ پانل نیز گفته می شود. این سازه ها برای منطقه هایی با آب و هوای سردسیر مناسب می باشند و در انواعی از آنها دیده شده است که برای ساخت از مصالحی مانند پروفیل های آهنی و یا ورق های گالوانیزه استفاده می شود.

ویلای پیش ساخته مدولار چیست؟

به این نوع از ویلاهای پیش ساخته مدولار گفته می شود. در بین ستون های این ویلاها از عایق های پلی استایرن و عایق فوم استفاده می شود، تا میزان خارج شدن انرژی کاهش پیدا کند. در ساخت ویلاهای نوع اول یعنی همان هایی که در ساختشان از ساندویچ پانل استفاده می شد برای زیباسازی از یک سری دیوار پوش های گوناگونی استفاده می شود و برای ویلاهای مدولار یا همان دسته دوم از دیوار پوش های PVC استفاده می کنند.

راه های دیگری جهت ساخت این سازه ها نیز وجود دارد که شامل استفاده از چوب در ساخت ویلای پیش ساخته می باشد ولی به علت قیمت و هزینه بالایی که چوب مرغوب دارد کمتر دیده می شود که از این روش برای ساخت ویلا استفاده کرد.

ویلا های پیش ساخته قابلیت ساخت در چندین طبقه را داشته و همانند ویلا های معمولی از تمامی امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، حمام، راهرو، کمد دیواری، آشپزخانه و غیره برخورد دار هستند.

ویلای پیش ساخته از تمامی لحاظ قابل سکونت بوده و علاوه بر داشتن زیبایی بصری و ظاهری، آرامشی رضایت بخش را برای شما به ارمغان خواهند آورد.

همچنین می توان برای بیشتر شدن جلوه ی داخلی و خارجی ویلا از دیوار پوش های مختلفی که مخصوص این کار می باشند استفاده نمود.

ویلای پیش ساخته

کانکس

اسم کانکس احتمالا به گوش شما رسیده است، کانکس یعنی سازه ای که از پیش ساخته شده باشد، کانکس در انواع و اقسام مدل ها وجود داشته که هرکدام دارای معایب و مزایایی هستند، و در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند، کانکس ها بیشتر برای مواردی بودند که بسیار ضروری بوده و در حالت سکونت موقت در هر مکانی و هر شرایطی مورد استفاده قرار می گرفت.

انواع کانکس

  • چرخدار
  • ثابت

در مدل کانکس چرخدار این کانکس به طور کامل در حال جابه جایی است.

و در مدل کانکس ثابت همان طور که از نام آن پیداست کانکس به صورت ثابت می باشد.

لازم به ذکر است که مواد تولید و ساخت کانکس از فلز می باشد.

بدنه ها و سقف یک کانکس از ساندویچ پانل ساخته شده و عایق مناسبی برای حرارت و صوت می باشد، این مدل کانکس ها معروف به کانکس پانلی و یا ساندویچ پانل می باشند.

کانکس

پله پیش ساخته

مهم ترین ویژگی پله پیش ساخته آماده بودن آنها می باشد، از متریال مختلفی برای ساختن پله های پیش ساخته استفاده می شود به همین علت برای پله های پیش ساخته همیشه مدل ها و طرح های گوناگونی در دسترس می باشد.

برای اینکه بخواهیم رایج ترین و پرمصرف ترین مصالحی که در ساخت پله پیش ساخته استفاده می شود را نام ببریم بتن را ذکر می کنیم زیرا بتن بسیار با دوام و با مقاومت بالا می باشد که در ساخت اکثر ساختمان ها استفاده می شود و همچنین برای ساخت قطعات پیش ساخته از آن استفاده خواهد شد.

جنس پله های پیش ساخته متفاوت بوده و ممکن است پله چوبی بوده و یا فلزی و پروفیلی باشد. بستگی به سلیقه ی ساختمان ساز و معمار و یا بودجه ای که برای ساخت ساختمان در نظر گرفته شده این جنس ها متفاوت خواهند بود.

انواع پله های پیش ساخته از لحاظ طراحی

  • پله های گرد حول محور
  • پله های پروفیلی
  • پله های گرد باکسی
  • پله های کنسولی

پله پیش ساخته

دیوار های پیش ساخته

در دنیای امروزی بیشتر افراد به دنبال این هستند که سازه هایی را بسازند که قیمت پایینی داشته و در عین حال از کیفیت بالا و مدت زمان کمی برای نصب بهره ببرند.

دیوار های پیش ساخته، سازه هایی هستند که در مدت زمان بسیار کمی نصب و مونتاژ شده، و به همین دلیل برای فرایند ساخت ساز از آنها استفاده خواهد شد.

این نوع از دیوارها به انواع مختلفی تقسیم می شوند و از متریال های مختلفی برای ساخت آنها استفاده می شود مانند:

  • آجر
  • سنگ
  • بتن چوب
  • ساندویچ پانل و غیره

دیوار های پیش ساخته جزو بهترین جایگزین ها برای دیوار های سنتی می باشند. با در نظر گرفتن اینکه در دنیای امروزی سبک سازی ساختمان در هنگام ساخت و ساز بسیار حائز اهمیت است.

دیوار های پیش ساخته سازه هایی می باشند که بسیار سبک بوده و نقش زیادی را در سبک سازی ساختمان ایفا خواهند کرد.

انواع دیوار پیش ساخته

  1. دیوار پیش ساخته کناف
  2. دیوار پیش ساخته ساندویچ پانلی
  3. دیوار پیش ساخته چوبی
  4. دیوار پیش ساخته یونولیتی
  5. دیوار پیش ساخته گچی

دیوار پیش ساخته

صنعت ساختمان اولین سایت تخصصی نیازمندیهای مصالح ساختمان از شما دعوت می کند آگهی رایگان در بخش های مرتبط با ساختمان در سایت ثبت نمایید.

شیکه های اجتماعی:

اینستاگرام : sanatsakhteman_com @

تلگرام :    sanatsakhteman_com @