چرا معماران پارتیشن شیشه ای را دوست دارند؟

چرا معماران پارتیشن شیشه ای را دوست دارند؟

امروزه در بسیاری از شرکت ها، یکی از اهداف بزرگ برای رشد و توسعه ارتقا محیط کار و افزایش شاخصهای رضایتمندی کارکنان از سازمان است. یکی از این اهداف می تواند خود فضای کار باشد. دفتر کار شما بیانگر وضعیت کسب و کار شماست. کارکنان و متعاملین یک شرکت باید حس کنند که در جایی وارد شدهاند که مناسب شان و شخصیت آنهاست.

یکی از بهترین این راهها نوسازی دفتر کار است!
اولین چیز برای نوسازی دفتر کار برنامه ریزی است، وقتی برنامه ریزی دارید مشکلات کار شما کمتر روی میدهد. بخش اول برنامه ریزی مدیریت هزینه است.
قطعا شما نمی خواهید پول زیادی را صرف یک بازسازی عظیم کنید تا مجدداً در آینده نه چندان دور مجبور به هزینه دوباره و تغییر آن باشید.
اگر بپرسید که چاره چیست، سریع میگوییم پارتیشن شیشه ای !
طراحی دفتر کار با استفاده از پارتیشن ها قابل جابهجایی و تغییر یک راه عالی برای ساختن فضایی است که بعداً با روشی سریع و مقرون به صرفه باز هم قابل تغییر است. با هم چند خاصیت پارتیشن شیشه را مرور میکنیم:

طراحی دفتر قابل تنظیم

پارتیشن های شیشهای، یکی از خواصی که دارند قابلیت گسترش آنان است. وقتی شرکت گسترش پیدا کند ، شما می توانید پارتیشن های شیشه ای را گسترش دهید. به دلیل طراحی مدرن امکان جابجایی پارتیشنها تقریبا در هر فضایی ممکن است. این یک راه حل عالی برای دفاترهایی است که در آینده نیز امکان تغییرات در پلان خود را دارند.
نصب سریع
یکی دیگر از دلایل انتخاب دیوارهای پارتیشن شیشه سکوریت نسبت به سایر روش ها و حتی دیگر متریالهای پارتیشن اداری این است که هر پارتیشن شیشه میرال سریع نصب شده و یا به سرعت جابجا میشوند. این سرعت عمل سبب می شود تا تغییر ساختار اداری با حداقل اختلال در کار و بهره وری کارمندان صورت گرفته و بسیار مطلوب کارفرمایان باشد. این پارتیشن های منعطف و متحرک تضمین می کنند که شما زمان زیادی را برای اعمال تغییرات از دست نمیدهید.

مقرون به صرفه

شما هنگام تغییر پارتیشن اداری دیواری را تخریب نمیکند. در واقع هزینه ای برای تغییر نمی‌دهید. استراکچر ساختمان آسیبی نمی بیند. تاسیسات را جابه جا نمی کنید. می توانید پارتیشن های دیواری را تنها جابه جا کرده و حتی در بسیاری از مواقع احتیاج به نصب پارتیشن نو نیز ندارید.

شیشه سکوریت

همه چیز محرمانه میماند!

مزایای دیگر انتخاب دیوار پارتیشن شیشه ای این است که آنها دارای عایق صوتی هستند و سر و صدای کمی به بیرون درز می کند. امکان مکالمات محرمانه، مسایل مربوط به منابع انسانی، گزارشهای منابع انسانی و… همگی در پشت پارتیشن شیشه سکوریت میماند و جایی درز نخواهد کرد!
یک بررسی میدانی که در شهر آمستردام هلند انجام شد نشان داد از تعداد 400 شرکت بررسی شده که سال تاسیس آنها قبل از 2000 میلادی بوده است، 250 شرکت دکوراسیون و طراحی خود را به طور کامل عوض کرده اند و حدود 60 شرکت نیز تغییراتی داده اند . بیشترین این تغییرات در کسب و کارهایی نظیر دفاتر حقوقی، آژانسهای گردشگری، مراکز مشاوره کسب و کار، دفاتر املاک و .. بوده است. کمترین میزان تغییرات نیز در بیمارستانها و مراکز درمانی و رستوران ها صورت گرفته است.
بنابراین بررسی 60 درصد از کل تغییرات مربوط به پارتیشن شیشهای است. یعنی اکثریت کارفرمایانی که محیط کار خود را تغییر داده اند از پارتیشن شیشه سکوریت برای دفاتر خود استفاده کرده‌اند. پارتیشنهای ام دی اف و … نیز در ردههای بعدی بوده اند.
اما دلیل آن چیست؟ چرا پارتیشن شیشه سکوریت جذابیت دارد؟ چند دلیل از سوی معماران برای استفاده از پارتیشین اداری شیشه ای ذکر شده که با هم مرور می‌کنیم:

1) زیبایی شناسی

پارتیشن شیشه سکوریت به دلیل خاصیت جابجایی در ذات خود تحرک دارد و در معماری محیط را از حالت سکون به تحرک و در نتیجه تغییر و پیشرفت وا می دارد. یک شرکت چه چیزی جز تغییر، تحرک و پیشرفت می خواهد؟
بحث دیگر در زیبایی شناسی مسئله نور حداکثری است. وقتی متریال شما در استراکچر شیشه باشد یعنی که نور می خواهید! و نور همواره در معماری الهام بخش، معنی گرا بوده است.
از کلیسا و مسجد تا ساختمانهای باستانی و سازه های تاریخی شیشه همواره نقش اساسی در تامین نور داشته است. پس بدیهی است که معماران نیز در دکوراسیون اداری شیشه را فراموش نمی کنند و آن را در فضای اداری نیز به کار میبرند.

پارتیشن شیشه ای طرح سیلور

در سال 2005 بزرگترین شرکت گرافیکی تورنتو از یک ساختمان مربوط به دهه 1950 برای دفتر خود استفاده میکرد. آن ها با تاکید بر زیبایی شناسی یکی از اهداف خود را برای مشتریان زیباتر کردن پروژههای گرافیکی معرفی می‌کردند. واحد رضایت مشتریان به این نتیجه رسید که اقناع مشتریان بسیار سخت است. در واقع آنها باور نمی‌کردند که این شرکت در زیباسازی پروژهها انقدر تبحر داشته باشد. آنها به این نتیجه رسیدند که اتاقهایی که نیم قرن پیش ساخته شده بسیار قطور است و امکان ارتباط بین واحدها را گرفته و استفاده بیش از حد از نور محیط از مطبوع بودن فضا می‌کاهد. شرکت مشاور دکوراسیون به آن ها راهحلی ارایه کرد. دیوارهای قدیمی تخریب شده و در واقع فضایی فلت و پهن ایجاد شد. دیوارهای شیشه ای ظهور کردند و محیط را تغییر اساسی دادند. نتیجه آن شد که استفاده از نور محیط بر رضایت مشتریان حضوری افزود . اکنون آن های این شعار را دارند:
د: “شما هرگز فرصتی دوم برای ایجاد اولین برداشت ندارید”.

2) اقتصاد

در حالی که زیبایی شناسی مورد توجه بسیاری از مشاغل است ، اما تنها یکی از مهمترین مزایای دیوارهای پارتیشن زیبایی است . دلیل مهم و اساسی دیگر برای استفاده از دیوارهای پارتیشن شیشه بحث اقتصادی آن است.
هر چه که دهه 50 تا 80 میلادی اقتصاد رونق داشت و از سکون مثبت و بدون تلاتم برخوردار بود، از دهه 90 تاکنون اقتصاد دچار بحران و التهاب است. فراز و فرود سینوسی اقتصاد جهان را فرا گرفته است. در نتیجه شرکتها سرمایه خود را بیشتر در راه توسعه و پیشرفت گذاشته و هزینه کردهای جانبی را کاهش می دهند. لذا امری مانند تغییر دکوراسیون نیز بسیار با احتیاط برای آن هزینه می شود. پس اینجاست که دیوار سکوریت شیشه ای بسیار به صرفه تر است و هرگاه بخواهند می توانند آن را تغییر دهند.

3) تطبیق پذیری

اگر یک حقیقت در مورد اقتصاد جدید جهانی وجود داشته باشد ، این است: آینده متعلق به انعطاف پذیران است. شرایط ، معاهدات ، فن آوری ، ظهور محصولات جدید و فرهنگ کارآفرینی بدان معنی است که اگر قادر به پاسخ دادن سریع و مؤثر برای تغییر نیستید ، در سرازیری سقوط قرار می‌گیرید. اکنون بیش از هر زمان دیگری شرکتها مستعد ابتلا به تغییرات چشمگیر در نیازهای پرسنلی هستند و امکانات آنها نیاز دارد تا بتوانند در این ستال با این نیازها سازگاری داشته باشند.

یکی از بزرگترین ارایه دهنده‌گان خدمات کال سنترگردشگری در اسپانیا در طول سال دایره نوسانی از مشتریان دارد.آن ها در فصول گرم که توریست بیشتری به این کشور سفر می کند تماس های بیشتری نیز دارند و در فصول سرد این تماس‌‌ها به مراتب کاهش می‌یابد. فضای کاری را با پارتیشن شیشه ای طوری طراحی کرده اند که در فصول گرم با جابجایی تنها چند شیشه هوای بخش مرکز تماس افزایش می یابد و با جابجایی همان شیشه ها در فصول سرد بخش برنامه ریزی بزرگتر شده و از محیط مرکز تماس کاسته می‌شود.

اما پارتیشن شیشه ای تنها در ادارات و مراکز رفاهی کاربرد ندارند، بلکه بسیاری دیگر از سازه ها نیز به آن نیاز دارند. به عنوان مثال شیشه بالکن منازل نیز از شیشه سکوریت می باشد. افزایش متراژ ساختمان و مدیریت انرژی با باز و بسته کردن دیواره ها از جمله فواید نصب این بالکن شیشه ای است.

 

شیشه بالکن

پارتیشن شیشه ای حمام

پارتیشن شیشه حمام نیز کمک می کند تا شما بتوانید فضای بین حمام و سرویس بهداشتی را به راحتی جابجا کرده و به هرکدام که نیاز دارید اختصاص دهید. ضمن آن که جلوگیری از نفوذ رطوبت به سازه ساختمان و مانع شدن از هدر رفت انرژی نیز به شما کمک شایانی می‌کند تا بتوانید استفاده بهینه را از آن ببرید.
ممکن است برای استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای شبهات و سوالاتی داشته باشید. گروه صنعتی رامادُر با ربع قرن تجربه و راه‌اندازی هزارن پروژه سکوریت در سراسر کشور و کشورهای همسایه آماده پاسخگویی به سوالات شماست. همکاران ما در گروه صنعتی رامادُر همراه با شماره تماس 45136 پاسخگوی و راهنمای شما هستند.

پارتیشن شیشه ای حمام