کاربرد اسپیلیت و کولر گازی چیست

کاربرد اسپیلیت و کولر گازی چیست

کاربرد اسپیلیت و کولر گازی چیست: در حالت کلی نقش کولرگازی جذب هوای گرم و ایجاد سرما طی فرایند تبدیل گاز به مایع توسط افزایش فشار می باشد. این دستگاه برای جذب گرمای هوا از یک بخار کننده، برای افزایش دمای بخار ماده سرمازا از یک کمپرسور استفاده می کند. اجزای دیگر شامل یک کندانسور و یک دمنده است. کولر های گازی در دو گروه کولرهای دوتکه یا اسپیلیت ها و کولرگازی یک تکه (پنجره ای) قرار می گیرند.

کاربرد اسپیلیت و کولر گازی1

اسپیلیت چیست

کولرگازی دوتکه یا همان اسپیلیت دارای دو پنل داخلی و پنل خارجی (کندانسور) هستند. بخش داخلی با عنوان یونیت داخلی یا پنل داخلی (اواپراتور) و بخش خارجی با عنوان یونیت خارجی یا پنل بیرونی (کندانسور) نامیده می شود.

انواع کمپرسور

مهم ترین بخش کولر کمپرسور می باشد که با توجه به وجود کمپرسور در بخش خارجی دستگاه صدایی که از کارکرد دستگاه به وجود می آید به داخل ساختمان انتقال پیدا نمی کند.

در نتیجه آلودگی صوتی وجود نداشته و آرامش بیشتری حاصل می گردد. کمپرسورها در سه نوع کمپرسور پیستونی، کمپرسور اسکرول و کمپرسور روتاری دسته بندی می شوند. امکان تقسیم بندی اسپیلیت  ها در انواع گوناگون نظیر اسپیلیت های دیواری، ایستاده، سقفی، کاستی و غیره نیز وجود دارد.

مصرف انرژی اسپیلیت

اسپیلیت  ها از نظر مصرف انرژی در دو نوع کم مصرف و معمولی قرار می گیرند که نوع کم مصرف دارای سطح انرژی A و مجهز به اینورتر و نوع معمولی دارای سطح انرژی B می باشد.

 

کاربرد اسپیلیت و کولر گازی4

مصرف انرژی کولر گازی پنجره ای

کولر گازی یک تکه  یا پنجره ای رواج بسیاری داشته و در داخل قاب پنجره نصب می شوند. این نوع کولرهای گازی در مقایسه با سایر انواع کولرگازی به دلیل نوع کمپرسی که دارند، برق بیشتری مصرف می کنند.

اسپیلیت بهتر است یا کولرگازی

اسپیلیت ها نسل پیشرفته کولرهای گازی محسوب می شوند که در مقایسه با انواع خنک کننده، طرفداران زیادی دارند. این نوع خنک کننده ها از مزایای بسیار زیادی در مقایسه با کولرهای گازی و حتی آبی برخوردارند.

بر همین اساس در مقایسه با انواع کولرها بسیار بیشتر به فروش می رسند. در طی چند سال اخیر با ورود این نسل از کولرها در زمینه ی خنک کردن و گرم کردن منازل و محیط های اداری و … تحول شگرفی ایجاد شده است.

اسپیلیت ها نه تنها باعث خنکی هوای اتاق می شوند بلکه کارهای بسیاری را که برای هر کدام از آن ها نیاز به دستگاهی مخصوص می باشد را نیز انجام می دهند. اگر قصد تهیه این دستگاه را دارید در ادامه به مطالب ذکر شده توجه کنید.

کاربرد اسپیلیت و کولر گازی6

مزایای اسپیلیت

همان طور که اشاره شد اسپیلیت ها نسل برتر و پیشرفته کولرهای گازی هستند به نحوی که با ورود آن ها به کشور، کولر های گازی دیگر مثل سابق به فروش نمی رسند. اسپیلیت ها هم هوا را با دمای موردنظر شما هماهنگ می کنند و هم رطوبت هوا را به حد استاندارد می رسانند.

این دستگاه ها باعث نابودی باکتری های اتاق شده و توسط فیلتر تعبیه شده در آن ها، تصفیه هوا را هم انجام می دهند. بعلاوه ماده ای بی بو و بی رنگ از فیلتر این دستگاه تولید و در هوا پراکنده می شود که میکروب های موجود در هوا را از بین می برد. درآخر اینکه این دستگاه دارای حجم کانال بسیار بیشتری از کولر های گازی می باشد به طوری که امکان تعدیل دمای یک اتاق 50 متری با استفاده از این دستگاه وجود دارد.

نگران مصرف برق نباشید

کولرهای گازی دارای یک نقطه ضعف بزرگ هستند و آن مصرف بالای برق آن ها است. اما در مورد اسپیلیت ها این مشکل برطرف شده است. این امر باعث محبوبیت بالای اسپیلیت ها در میان خریداران شده است. این دستگاه ها عمدتا دارای برچسب انرژی A هستند. همین یکی از بزرگ ترین مزایای این خنک کننده های همه کاره محسوب می شود.

رنگ شیری طرفداران بیشتری دارد

شما برای اینکه رنگ اسپیلیت ها را انتخاب کنید بایستی طراحی خانه خودتان را مدنظر قرار دهید. اما رنگی که در مورد این دستگاه ها طرفداران بیشتری دارد رنگ شیری است. با این وجود رنگ ها و مدل های جدیدی در برند های مختلف در بازار قابل مشاهده است، مثل مدل اجری با رنگ های چوبی، نقره ای و براق.

کولر گازی شیری

امکانات جانبی اسپیلیت ها

اسپیلیت ها معمولا دارای خصوصیات و امکانات جانبی مختلفی هستند. به عنوان مثال این دستگاه ها می توانند باعث بالا رفتن تدریجی دمای اتاق در زمان خواب شوند تا صبح به سهولت از تختخواب بلند شوید. دارای فیلترهای مختلفی برای حذف گردوغبار و باکتری موجود در هوای محیط هستند. از طریق زدن ازن به هوا، طراوت هوای پس از باران را به آن می دهند. در حالت کلی با افزایش فروش این کالاها از سال 2010 برندها با هدف رقابت با یکدیگر و محبوبیت بیشتر در بازار، آپشن های جذابی همچون لامپ های LED زیبا که حتی قابلیت استفاده از آن ها به عنوان چراغ خواب هم وجود دارد را نیز در اسپیلیت ها قرار دادند. برخی از این مدل ها نظیر مدل LG 2790 می توانند با استفاده از فلش مموری ها موزیک پخش کنند.

قبل از خرید اسپیلیت و کولر گازی داشتن چه اطلاعاتی لازم است

اطلاعاتی که شما باید قبل از خرید در مورد این محصول بدانید شامل موارد زیر می شود. پنل (در کولر های اسپیلیت)، قدرت گرمایش و سرمایش هر پنل، نوع کمپرسور، میزان مصرف برق برحسب آمپر، توان کل مصرفی برحسب وات، ابعاد اسپیلیت در مورد اسپیلیت های پنجره ای، وزن مخصوص خود دستگاه، رده انرژی، صدایی که دستگاه در حین کار تولید می کند و غیره.

شما هم‌اکنون می‌توانید با مراجعه به صفحه آگهی ها کاربرد اسپیلیت و کولر گازی را مشاهده نمایید و با انواع تولیدکنندگان این نوع محصول در نیازمندی‌های صنعت ساختمان آشنا شوید.

همین حالا شما هم می توانید در وب سایت صنعت ساختمان با ثبت آگهی رایگان، فروش خود را افزایش دهید.